fredag 13. mai 2016

Så er det helg i vente og hjemme er det pinse og 17.mai


Og jeg gleder meg til denne helga for da kommer ungdommene våre på besøk. Vi har vært å bestilt Spa til midt på dagen den 17.mai. Det er et nydelig Spa i en liten landsby tett ved  Calci som heter San Giuliano Terme og der ligger Bagni de Pisa. Der blir det grottebad, massasje og Prosecco, oliven og ost etterpå. Og det fortæres etterpå på taket ved bassenget iført bikini/badekåpe og tøfler som utdeles ved ankomst.


Jeg har til og med funnet et norsk flagg her i en vase. Men det var tydeligvis så gammel (-og skittent) at jeg vasker og stryker på det nå. 

Jeg har også funnet ordentlig Prosecco til å feire nasjonaldagen med, etter tips fra Sissel og Tage.



Til slutt blir det middag i landsbyen og omegn sin mest spesielle restaurant Il colibri, som ligger i nabohuset. Her inviteres vi inn i vertskapets stue og får servert hjemmelaget fulløkologisk og vegansk  mat - se deres hjemmeside for nærmere beskrivelse og nydelige bilder. Det er et helt spesielt vertsskap som har pusset opp huset og har både rom og lager mat. I deres lille restaurant er det bare plass til max 7 gjester og fruen Rita lager mat mens Dario serverer. De har sin egen gård hvor de produserer mat og de bruker ingen tilsetningsstoffer i maten. Vi har vært her flere ganger, se tidligere omtaler fra besøk her på bloggen.

Deres hjemmeside finner du her : http://www.agriturismoilcolibri.it/






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar