mandag 3. desember 2012

Adventstid....


Så er den fine blåtiden over oss igjen - sola ser vi bare som varme stråler bak horisonten og himmelen er opplyst av stjerner, måne og nordlys. Hvem snakker om mørketid? Det er tid for varme i ovnen, god vin i glasset og nå for tiden er en tur i boblebadet utendørs blitt obligatorisk hver dag. Jeg er på besøk i Harstad-byen (se forrige innlegg) og må benytte anledningen til å lage noen innlegg på bloggen.

Jeg er forøvrig så heldig i denne søte adventstid å holde hus med ungdommene som bor over hodet på meg. Hver dag har vi nye utfordringer med hensyn til hvor langt adventa skal få innpass i et ellers noe minimalistisk "interiør-blogger-hjem" (les:Signepling) Jeg er nå glad for en tiltenkt svigersønn som er glad i jula, juleting og synes alt med det er koselig :-)

Jeg skal jo selvfølgelig være balansert - som bare leier hybel i sokkelen. Men må jo hjelpe stakkaren innimellom og prøver å snike inn et lite forhandlingskort i ny og ne... Så langt har det resultert i at en liftgardin på kjøkkenet har fine nisser på seg :-) Så har jeg egenhendig hentet juletre i marka på Klaksjorda og det er havnet ute på verandaen i Parkveien. Hvis jeg og C nå spiller våre kort godt så kanskje det havner inn i stua til jul?

Og sånn går nu dagan - med masse lys og fine motiv som dere finner på Signepling. Og det er så god adventstemning som det bare kan være - hun er kjempeflink den jenta! Jeg koser meg glugg i hjel i sokkelen og har både lys og varme og savner ingenting.


Badetunet vårt slik det fremstod for et par helger siden...
Julegrana kom opp på lørdag med ny juletrefot laget av min smarte og eminente praktiske kjære svoger. Det ble så fint som det aldri har vært! Gutta boys gledet oss med badebesøk ved tenning av grana så noen tradisjoner holder vi på - selv inkl fornyelser (les: boblebad).

Badet fylles....
Flere stemningsbilder følger når våre mer foto-bevandrede barn slipper seg løs i fjæra :-)

Lys opp langs veien...


En førjulshilsen til de av dere som stikker innom denne bloggen - som desverre altfor sjelden oppdateres. Håper å se dere på besøk snart :-)

3 kommentarer:

  1. Sjå kor fint det va med lys opp bakken!
    Gleda oss til besøk og test av boblebadet neste helg :)

    SvarSlett
  2. Så fint det er blitt i Fjæra, Lisbeth :)
    Savner deg! <3
    Sølvi

    SvarSlett
  3. Så fint det blei:) Gleder oss til sommeren allerede.
    Ønsker dere alle en fin advendtstid.

    Klem Grete

    SvarSlett