onsdag 21. mai 2014

Et nytt kapittel...

Så var eventyret i Vesterålen over for denne gang. Jeg fikk oppleve våren 3 sesonger i fjæra på Brygga, jeg fikk bo i 2 år sammen med mine kjære ungdommer og jeg er mange erfaringer rikere på arbeidsliv. Det har vært en stor utfordring å etablere Vesterålen barnevern og det ble mer krevende enn jeg hadde trodd på forhånd. Det kan jeg sikkert takke meg selv mye for også. Hvis jeg hadde vært mer obs på å sjekke ut flere forhold i forkant før jeg sa ja, så kanskje jeg hadde tatt et annet valg - hvem vet.....

Når jeg nå likevel ser tilbake så har det vært fine møter med noen supre lederkolleger og noen stjernemedarbeidere i barnevernets tjeneste. Og erfaringer skal man ikke kimse av for jeg har skjønt at jeg har et eget gir på å ha lyst til å tilegne meg slike erfaringer. Kan ikke helt skjønne hvorfor jeg ikke kan synes at det er ok å ha et helt rolig og streit jobbliv....?

Etter hvert begynner jeg jo å bli rimelig voksen og dermed er det godt å kjenne at man tåler litt mer takket være den erfaring som jeg har fått. Og bare etter et par-tre dager i stolen i min nye jobb, kjenner jeg sterkt på det at denne gangen er jeg på riktig hylle! Det har vært så morsomt å være rundt på avdelingene og se smil og optimisme i øynene til både den ene og den andre som jeg har fått møte. Og så har vi så mange muligheter og de bare venter på at vi tar tak i dem....

Fint skilt æ har fått ...

Det kjennes faktisk godt å være tilbake i byen igjen og det var kanskje den største positive oppdagelsen. Har møtt folk hver dag som hilser med stor glede og sier de er glade for at jeg er tilbake - tenk det! Æ blir nu heilt overgitt...... :-)  Ellers er byen den samme shabby, rotete og litt skitne byen, men det har vært nydelig vær siden jeg kom så den prøver virkelig å ta seg ut fra sin beste side :-) 

Jeg får bare gi den en sjanse til - og her har jeg heller ikke noe valg. For nå skal det virkelig noe til for å kunne flytte på meg; drømmejobben med drømmekolleger med drømmeutfordringer - nei, Gud hjelpe meg, det er ikke mange forunt å være så heldige!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar