onsdag 7. mai 2014

Dagen derpå...

Ja, så var det å komme seg tilbake til hverdagen igjen.... 

Turen med "Harstad Fitness Ladies" ligger der som et varmt og godt minne og våren er kommet her hjemme. Etter bare noen dager, tenkte jeg at her er det om å gjøre å ta initiativ, hvis vi skal klare å holde noe varmt i etterkant av turen. Og for meg - som skal flytte tilbake til byen etter 2 år i "utlendighet " (les Vesterålen), var det jo en stor glede at flere Damer var klare til innsats i folkeparken i går. Under over alle under - æ klarte å "perse" jogginga så det holdt, og er utrolig glade for at damene var så gode til å "piske meg" opp - og ned bakkene til Musvannet. Her er det flere talenter til kommende instruktører..... :-)


Bente og æ i godt driv...

I dag har jeg vært på min nye arbeidsplass for å forberede meg til å komme i gang den 19. Mai på 
ordentlig. Det kjennes bra å være tilbake i byen og er glad for at jeg kommer "med våren"....:-) 
Det er ikke lett å etablere noe nettverk i en by hvor jeg hadde en noe "utsatt posisjon"som NAV-leder tidligere. Og når vi i tillegg pendler hjem til Vesterålen ved hver helg/fri, så sier det seg selv at anledninger til å skape -og beholde nye venner, ikke blir så enkelt. Når jeg i tillegg har voksne barn som for lenge siden har flyttet hjemmefra, er det ikke så mange naturlige arena for å bli kjent med folk og knytte nye vennskap. 

Slik sett var det jo noe spesielt å reise på tur med  bare fremmede Damer fra byen. Men den som intet våger, intet vinner :-) Og det har vært en udelt hyggelig og positiv opplevelse å møte disse søte damene og ikke minst få møte noen av dem igjen i går i et nydelig vårvær.

Jeg gleder meg til å begynne i ny jobb med nye kolleger og nye oppgaver. Hjelpe mæ, kor privilegert  æ e! Det går mot vår og sommer og jubileumsfeiring for både festspillene og bedriften vår - snakk om moro i vente :-) Og kan jeg fortsatt få ha gleden av å møte søte Damer til dyst og felles utfordringer, 
skal jeg sannelig ikke klage over utbytte både av turen til Tyrkia og bytte av jobb tilbake til byen. 

Gåsa var i går landet i flokk og følge på gressbakkene ved fjæra på Sortland. Det er mitt beste og sikreste vårtegn. Så nå er det ingen vei tilbake - årets aller beste årstid er definitivt over oss :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar