tirsdag 29. april 2014

Tirsdag - strålende sol og siste dag med trening...

Blir vekket av fuglekvitter tidlig på morgenen og i dag må jeg rusle en tur ned til stranden. Det var aldeles nydelig å sitte der å høre på suste fra bølgene mens dagen våknet sakte til liv. Måtte virkelig tenke igjennom foredraget til våre to Damer fra i går. Vi må finne våre egne verdier og hva som betyr noe for oss i hverdagen mht helse og velvære. Så må det engasjere oss såpass følelsesmessig at vi tar tak i det selv og setter et mål for hva JEG vil. Og det ble klarere for meg mens jeg satt der ved sjøkanten og mediterte over hva mitt mål skal være for min egen helse fremover.

Alt dette har de fleste av oss Damer både lest og hørt om, vært på foredrag og fått tutet ørene fulle av i mange sammenhenger. Men Ann Heidi og Ann-Elisabeth har en fantastisk god og troverdig tilstedeværelse i sine egne liv - og med oss. De deler raust av sine erfaringer som er både smertefulle og dyrekjøpte. Vi skal være glad for den helsa vi har og ikke ta den som en selvfølge. Og vi trenger å ta på alvor at vi er våre egne herrer i vårt eget liv - og det forplikter. Slutt med unnskyldninger - gjør NOE!

Det ser forøvrig ut til å bli en aldeles strålende dag! Siste treningsdag er i dag og den starter med Boot-camp 8.30 (- med Glimt i øyet - tro hva det betyr?)

Ja, det fikk vi snart vite; våre 2 superkjekke instruktører kom i full fart ned til basketball-banen iført full militær-inspirert mundur :-) De var kamuflasjemala og blåste i fløyter og vi var ganske kjappe å komme oss opp i giv akt der vi stod og hang - yess mam!!! Det ble en fantastisk artig trening med full fart og trøkk fra start, men ikke værre enn at vi hang med alle "mann". 12 runder med øvelser - 3 økter med styrketrening avbrutt av "pauser" med inervalltrening jogg og gå. Dette var heftig og kjempeartig. Vi holdt på i over 1 time og var mildt sagt supersvette etterpå - og superfornøyde!!!





Klare til dyst - Boot-camp må vite... 


Så bar det rett til god frokost og den tok vi ute i dag i et nydelig vær. Etterpå samlet vi oss alle nede
på piren til solbad og svømming i sjøen - og sola stekte..... Vi koser oss helt til lunsj kl.14 og etterpå er det mer sol - for de tøffe, mens noen av oss har fått nok og sløver på rommet, i hengekøyer eller i spa-et...... Eller hvor det nå passer seg :-)

Siste runde er Sunset stretching på stranda i kveld kl.17.30. Det gleder vi oss selvfølgelig til :-)
Kl.20.00 har vi bestilt bord i restauranten og i kveld det blir fransk aften....


To spreke Damer

Vi er alle like spente på utflukten vår i morgen og vi møtes til felles frokost kl.8 før avreise med buss 8.30. Vi vet ikke hvor vi skal, men at det blir en fjelltur til et kjent sted for de som liker slike
opplevelser - spennende...!

PS: Hvis noen lurer på temperaturen her nede så må jeg innrømme at jeg følger ærlig talt ikke med på den. Jeg synes det er helt perfekt og deilig å bade både i sjøen og i bassenget. Tror det er mellom 20-30 grader alt etter som sola steker eller et par skyer drar forbi :-) (Etter et par timer på piren i dag måtte jeg melde pass og var blitt rød på ryggen da jeg kom meg inn)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar