onsdag 6. juni 2012

Livet i Vesterålen



En liten stemningsrapport mens jeg som snarest er innom vår bopel i Harstad-byen;
i morrest drakk jeg kaffe på brygga i Bø ute med full sol på kjøkkentrappa kl.06.00. Måsen holdt meg med selskap i tillegg til 2 unge elg-kalver - du verden så nært man blir på naturen nede i fjæra - og spesielt så tidlig på mårran.

Har nå vært 4 dager på jobb i den nye jobben og det kjennes fantastisk godt å møte så mange positive folk "hjemme". Det har vært en lise for sjela å vendre over torget i Sortland på vei til eller fra et møte - koser meg glugg ihje! Har vært på Ekspedisjonen å spist lunsj med Signe i dag og du verden så koselig det er å være så nært alt mulig - og spesielt verdens nydeligste og kjekkeste datter :-) Dette må vi gjøre ofte! Vi må bare få tid til "å snakke om det"...

Siden et møte ble avlyst i Tromsø i morgen pga streik, så passer jeg anledningen til å ha møter her i byen som berører ny-jobben. Og til dere to som har lagt inn kommentarer på siste blogginnlegg: Hjertelig velkommen til øyriket ute i havet, Wenche og Elin/Bjørn. Har nå fått ny mobil opp å gå og kanskje får vi komme oss på nett nå i fjæra også - den som venter....

Sommeren er på tur og Vetserålen er et godt sted å møte den.... så bare kom :-)

3 kommentarer:

  1. Å ja nå blir det ofte lunsj på Ekspedisjonen! Det er god mat, kjapt og enkelt - en deilig liten pause i arbeidshverdagen :)

    Og så smart av dem å bytte lunsjmeny hver dag så får vi aldri sjansen til å bli lei heller :D

    Bra du trives i nyjobben, jeg synes det var koselig å få mor litt nærmere og ser frem til middagsbesøk og turkamerat litt oftere fremover :)

    SvarSlett
  2. Hei Lisbeth.
    Har fulgt loggen din, og håper du snart er på nett. Så flott at du trives i ny jobb, alltid spennende å begynne på noe nytt. Her går livet sin faste gang, med jobb, hyttebygging og ungdommer fra 16 til 24 år. Har ei på 18 som nettopp har tatt sertifikat, så nå er jeg mer eller mindre fri for bil:-) Men der er vel slik det skal være...... Neste helg flytter vi inn i hytta, det blir utrolig godt. I slutten av juni stikker hele familien til Tyrkia i 2 uker. Det skal bli herlig med sol og varme, vi har ikke akkurat vært bortskjemt på det denne våren her på Helgeland.
    Håper dere stikker innom hvis dere er på vei sørover.
    Ha en riktig god sommer og kos dere masse:-)

    Else

    SvarSlett
  3. Kjære Lisbeth.
    Vi kommer den 30. juni som avtalt. Åse er med, så dere får 3 gjester. Jeg gleder meg noe aldeles kjempemasse. Få være ved havet og kjenne lukta av tang igjen. Men mest av alt gleder jeg meg til å møte dere to, mine beste venner. Skulle vært litt nærmere.
    Håper vår venninne er bedre. Hils henne så mye fra meg.
    STOOOR klem fra Elin

    SvarSlett