onsdag 23. mai 2012

Vårens første sykkeltur i byen på bysykkelen


Da har jeg vært på vårens første sykkeltur i byen - dvs jeg syklet ut av sentrum og til fergeleiet som går over til Bjarkøya. Det ble en tur på 1,5t så det var ikke så værst. I dag har det vært et nydelig vær og det var blankstilla fjord ut fra byen. Det er antagelig siste sykkeltur jeg tar her i byen for i morgen ettermiddag pakker jeg i bilen for å flytte hjem til Vesterålen. Jeg har i første omgang pakket sommerklær og sko og resten får nå stå igjen her. Det kan jo ikke bli så tomt med en gang for da blir det riktig så utrivelig for Erik som blir igjen alene. Jeg skulle jo ønske at han snart kommer etter og det blir nok ei ordning når vi bare får sommeren på oss.

Så er det tid for avslutning på jobb både i morgen og fredag. Jeg har vært i 7 år i Harstad og synes jeg har gjort mitt i denne byen. Nå står nye utfordringer i kø hjemme i Vesterålen og det blir sikkert både krevende og spennende. Mine nye medarbeidere er sikkert like spente som jeg :-)

Men mest av alt gleder jeg meg til å besøke min gode venninne på sykehuset på kommende lørdag - da har hun attpåtil bursdag også. Hun fikk hjerneblødning for bare ca.1 uke siden og det kunne gått riktig galt. Så jeg er så glad for at det står brukbart til selv om hun er sjaber og trenger en lengre rehabilitering. Vi har mange ganger snakket om hva som skjer om en av oss damer skulle bli syk -eller i værste fall dør, men hjelpe meg - det er bra skummelt når det først skjer noe. Vi må bare ta vare på hverandre og den tid vi har for ingen vet hva fremtiden bringer.

Det er mulig det blir en pause her på bloggen min en stund fremover. Jeg har ikke internett på brygga og vet ikke hvordan det blir med hjemme-pc og tilgang i den nye jobben enda.

- Og sommeren står for døra med ulike aktiviteter i fjell og li og mye skal skje på tomta vår i Bø. Bade-og grillhytta skal opp og hele tomta skal repareres etter stormen Berit. Og resten av tiden skal vi sitte på brygga å kose oss, se på sola, ta imot gode venner og gjester og bare kose oss hele den nydelige nord-norske sommeren igjennom.... Tror jeg benytter anledningen til å ønske dere alle mine gode venner som kikker innom bloggen i ny og ne - en deilig vår og sommer til dere alle! Og håper jeg ser dere snart :-)

2 kommentarer:

  1. Hei.
    Du har virkelig gjort en stor jobb her i Harstad. Jeg ønsker deg all mulig lykke til i nyjobben - og jeg håper at dine nye medarbeidere tar godt imot deg. Det fortjener du, og jeg blir ikke overrasket om du får til verdens beste barnevern i Vesterålen. Skulle gjerne vært med på den jobben. Liker den alt-er-mulig tilnærmingen din - og det å være i forkant.

    Håper du får Erik med deg etter hvert. Tida er ferskvare og det gjelder å ta vare på øyeblikkene.
    Så håper jeg det går godt med venninna di. Jeg sender gode tanker.
    Ser fram til å kunne komme på besøk snart.Er spent på å oppleve livet på bryggekanten. Det ser så vakkert ut. Klem W.

    SvarSlett
  2. Hei igjen.
    Vi her gleder oss stort til å komme nordover. Det skal bli herlig.
    Våronna er ferdig NÅ - jeg ser min kjære komme med traktoren inn på gården - det var siste tur på jordet. Det spirer grønt allerede på de jordene som ble sådd først.
    Vi har et fantastisk vær her med 25 grader ute og 30 inne, så gjett hvor jeg er mesteparten av tida! Jeg er forresten solbrent.
    Når du går i sykebesøk, klem henne så mye fra meg også! Tenker på henne ofte.
    Gratulerer med den nye jobben! Blir interessant for deg å skifte beite. Håper alt flasker seg for at Erik kommer etter fort, hehe - det er den kjærligheta som driv værket.
    Kan dokker ha ei rektig god pinse der oppe og kos dokk.
    Stor klæm fra Elin og Bjørn

    SvarSlett