søndag 20. mai 2012

Blaafarveværket i Modum

Vi har hatt en fantastisk dag på Blaafarveværket i dag - 10 år etter mitt første besøk her. Da kjøpte jeg 3 lysholdere i den karakteristiske blåfargen. I dag måtte jeg kjøpe 2 nye som skal i vinduet på brygga - legger ut bilde når jeg kommer hjem. Det har vært et flott besøk her på Bjørnetangen gård hos Bjørn og Elin. Vi er blitt oppvarmet etter alle kunstens regler med ekte edelkreps fra elva og champagne til lunsj, deilig biff med div tilbehør og nydelig Amarone til kvelds - før vi reisende som stod opp kl.4 for å reise fra Italia tok kvelden. Elin tok oss med til Blaafraveværket i dag og vi fikk et hyggelig gjensyn med dette deilige sted. Da vi bodde her var vårens høydepunkt et besøk hit - nå fikk vi det med oss helt som en bonus. Tusen takk, Elin og hjertelig velkommen til dere på besøk i slutten av juni. Da får vi prøve å gjøre gjengjeld for all gjestfriheten hos dere :-)
Dalens vakre døtre - flotte fotografier av kvinner i fra dalen....

Flere vakre døtre....

Her er mine nyinnkjøpte lysglass fra
Blaafraveværket

3 kommentarer:

  1. Var så trivelig å få besøk! Vi sier takk for besøket og ønsker dere hjertelig velkommen tilbake!
    Klem fra Elin og Bjørn

    SvarSlett
  2. Nydelige lysglass. Bloggen din vitner om god estetisk sans.

    Jeg var på Blaafarveværket for flere år siden. Da kjøpte jeg to blå elefanter til å henge på veggen. De har vært pakket bort ei stund, men jeg ble nå inspirert til å ta dem fram. Elefanter er fasinerende dyr - synes nå jeg da.
    W

    SvarSlett
  3. Jeg glemte å si at lysglassene dine er laget av ViDa glass - altså Vibeke og David. De jobbet i mange år på Hadeland glassverk før de startet for seg selv.
    Klem fra Elin

    SvarSlett