onsdag 16. juni 2010

Min første dag på padlekurs....

Du store min, dette var tøffe greier! Jeg og en kollega har vært 1.dag på padlekurs fra kl.14-20. Vår kursleder Siri må være verdens mest tålmodige padleinstruktør :) Det var på en måte veldig avstressende da alt tar den tiden det tar. Det er en hel jobb å få på seg alt utstyret med tørrdrakt, sokker, votter, flytevest og hette. Så skal alt om på-og-avstigning av kajakken gjennomgås og prøves og årer holdes. Og da falt jeg jo selvfølgelig flere ganger i havet - som seg hør og bør. Og sånn fortsetter det....
Det var riktig ruskete ute på øvelsesplassen i dag så vi fikk prøvd oss allerede fra start. Og det er nesten som å begynne å kjøre bil - man klarer ikke å koordinere alt med en gang. Falle ut av kajakken måtte vi og kameratredning måtte øves opptil flere ganger. Æ sleit som f....... det va ikje enkelt, nei! Det var faktisk mye vanskeligere enn jeg hadde trodd. Det er blitt slik nå at et slikt nybegynnerkurs kvalifiserer til såkalt "vått kort". Og det må man ha i dag for å få lov å låne/leie kajakk der man måtte finne det ønskelig. Så hør her, kjære barn - skal dere drive med slikt, må dere som gamle mor hive dere på kurs!
Vi har hele ettermiddagen i morgen igjen og da skal vi trene på mer av det samme og padle på tur hvis det er ok vær. Fortsettelse følger....

1 kommentar: