mandag 11. mai 2015

Hotellferie og oss....


Skal jeg være ærlig så kjennes ikke dette hotell-livet ut til å være noe for oss. Jeg trives mer med egen leilighet i Italia, hvor vi kan gjøre som vi vil, handle lokalt og lage vår egen mat, gå tur til Verucca....

Fra terrassen vår i Montemagno - med pus på besøk

Jaja, alt skal nå prøves og nå prøver vi dette. Men vi kjeder oss litt allerede, i alle fall jeg. Men det
har vi kanskje bare godt av? Men vi pleier jo å roe ned i helgene hjemme i Bø...

Fra Brygga i Bø en deilig sommerdag

- i vår travle hverdag, sier Erik. Ja, han har travle hverdager med mye reising i jobben. Jeg holder meg mer i ro fysisk og reiser ikke noe særlig, heldigvis. Men med den store omstillingen vi har på jobben nå, så krever det en mental tilstedeværelse hver dag. Jeg trives med det og nå fremover handler det nok mer om å finne en god rytme. Jeg passerer ettårsdagen nå medio mai i denne jobben og da er det kanskje på tide. Omstillingen blir ikke borte eller går over, så vi må ruste oss til å holde ut i lengden. Det handler ikke så mye om å være rask, men utholdende.

Men tilbake til å reflektere over hva slags ferieform som passer og hva vi trives best med. Når vi
prøver oss på nye ting som vi ikke har prøvd før med hensyn til ferie, så kommer vi stadig tilbake til vårt kjære Italia. Gang på gang slår vi fast at Toscana og vår lille landsby Montemagno blir vi aldri lei av. Så hvorfor vi gidder å prøve noe annet, kan vi bare spørre oss selv om.....

Til høsten blir det Italua igjen....

2 kommentarer:

  1. Hahaha, er det ikke typisk? Men det skader da ikke å prøve noe nytt heller, da husker man i alle fall på at det "gamle" slett ikke er så verst :)

    SvarSlett