lørdag 13. september 2014

Første varsel om høst...


I dag har det vært kuling og regn i fjæra i Bø og det bærer bud om et skifte - det bærer bud om høst. Vi har bladd om til midten av september og det er begynt å bli mørkt om kveldene. Det er med litt vemod jeg må godta å ta på sokker på bena og sette bort sandalene - æ går bærføtter så lenge æ klare utover, men i dag blei det kaldt på beina. Og vi skal til Italia om bare noen dager så det er ikke verd å risikere en høstlig forkjølelse ....

I måra tar vi på land båten og ordner markisen på fremsiden, så Vårherre og høst-vinter- storm ikje  flekker av kappa (-som har skjedd før.... )Det er best å lære av sine feil :-) Har plukka sammen Potter og sommerpynt rundt omkring på terrasse og trapp og nu får de stå på hylla si i naustet til neste vår. Har til og med leita etter de lange gardinan, men har ikje funne de enda....

Siden vi skal en tur til vår kjære lille landsby Montemagno i Toscana, er vi ikke tilbake før ut i oktober. Og før vi vet ordet av det så fyker første høststormen om nova og da er det best å ha tjora utstyr og henta inn løsere.



I fjor høst flyttet jeg inn på ny hybel sammen med ungdommene på Sortland. Her ser dere hybelkråa mi som æ hdde i stua helt til i vår. I høst er jeg tilbake i Harstad i ny jobb og storkoser meg skikkelig. 

Min nye arbeidsplass - Inko as.

Det blei en spesiell sommer på brygga i år og min kjære har lovet meg en "sommerferie tilbake" - for den som forsvant i sykehusbesøk og rekreasjon. Og han har sannelig gjort alvor av det allerede; billetter er nå bestilt til Maldivene i slutten av januar. Det har vært min drøm å oppleve å bo på hytte langt ute på påler over et turkise hav. Slik at vi kan hoppe rett i krystallklart hav når vi måtte ønske det - og slik blir det :-) Best å leve mens vi gjør det, og ikke utsette noen drømmer til senere.... Det kan fort bli for seint....! Vi kan visst bare sette fra oss skoene når vi lander og ikke ta dem frem før vi skal hjem igjen :-) Det blir skikkelig sommer på nytt - gleder meg!

Så nå kan høsten bare komme - æ e klar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar