tirsdag 14. januar 2014

Nytt år - nye muligheter!

Så er det nye året i gang og igjen har jeg gjort nye valg for mitt yrkesliv. Til våren er det 2 år siden jeg påtok meg utfordringen med å etablere Vesterålen barnevern. Jeg gav meg selv 2 år til denne jobben og at innen den tid måtte jeg finne ut hva jeg skal bruke resten av mitt yrkesliv til.

Til jul ble jeg 57 år og da er det kanskje på tide å se at jeg ikke har all verdens tid igjen å være yrkesaktiv -hvis jeg får være frisk. Etableringen av Vesterålen barnevern har vært krevende og skulle jeg fortsatt, så måtte jeg ha gått inn i fagområdet på en annen måte enn denne etableringsperioden har gitt rom for. Det har jeg konkludert med at jeg ikke har nok motivasjon til å gjøre.

Adm. Dir. Peder Hesjevik til venstre og styreleder Kari Anne Opsal i Inko AS 
med meg i midten da kontrakt var underskrevet 10.1.2014.

Det er derfor en stor glede for meg at jeg er blitt valgt til å lede en spennende bedrift videre inn i fremtiden. Som ny Administrerende direktør etter at Peder går av med pensjon, skal jeg sammen med dyktige fagfolk finne en vei videre som bidrar til at våre kursdeltagere får seg jobb og finner tilbake til yrkesliv og/eller utdanning. Dette er et arbeidsområde jeg har jobbet lengst med og som jeg nok har funnet ut at jeg trives best med. Samtidig er ledelse og organisasjonsutvikling en viktig del av det som jeg synes er svært spennende å jobbe med. Hos Inko AS får jeg i rikt monn av alt dette å  bryne meg på.

Utover året nå får jeg ta del i litt av planleggingen på Inko AS for dette året og være med på å legge føringer for strategien for bedriften videre på lengre sikt. Så det blir noe pendling til Harstad frem til mai da jeg formelt tiltrer et par uker før Peder slutter. Hu hei hvor det går - er jeg ikke heldig?

4 kommentarer:

  1. Hei Lisbeth.
    Jeg ønsker deg all lykke til, Lisbeth. Jeg er ikke i tvil om, at dette er jobben for deg.
    Enig med dattera di, du er ei dyktig dame.
    Hilsen Wenche

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye. Ja, som sagt , du er sterk og dyktig:)

    Klem Grete

    SvarSlett
  3. Gratulerer så masse, Lisbeth. Tøft og spenstig gjort:-) Jeg skal selv også starte i ny jobb i mars, da som avdelingsleder ved NAV Mosjøen. Ønsker deg en super vinter/vår med masse fine dager både på jobb og på "brygga".

    Klem Else

    SvarSlett