mandag 18. mars 2013

Tenk på Italia mens snøen laver ned...

Ja, en ting er å ligge på sofaen og kjenne på hvordan gamle cowboyer hadde det etter en heftig slåsskamp. Enda værre er det å se ut av vinduet og se på snøen som laver ned.... Og etter som min telefon er til reparasjon og kontakten med omverden dermed blir noe innskrenket, kan jeg jo bare la depresjonen skylle over meg. Takk og pris for min gamle ipad som jo slett ikke er så værst å ha når alt annet er ute av funksjon - i tillegg til meg selv.


Når jeg vender tankene mot mer positive ting blir valget lett. For utenom vår kjære brygge i Bø, har
vi tapt vårt hjerte til en liten landsby i Toscana - Montemagno se : www.sitoscana.com

På bildet ser du en nydelig bukett som jeg plukket på vår faste formiddagstur og det er lavendel og rosmarin. De vokser i veikanten på stien opp mot Verucca, en topp hvor vi har utsyn over hele Pisa by og lille Montemagno tett nedenfor. Kjenner du den deilige duften?

Utsikt fra kjøkkenvinduet i Casetta Livia
Jeg fikk en fantastisk flott kokebok til jul skrevet av Tessa - som bor i Italia. Den heter: 12 måneder i Toscana og beskriver hva som kjennetegner det enkle, landsens kjøkken i hver måned. Maten er så enkel og laget av gode råvarer og jeg kjenner både lukt og smak fra hver side. Jeg prøver meg på stadig flere oppskrifter; risotto, polenta, ulike pastaretter og sauser for å nevne noe. Har laget innkjøpsliste og påsken i år blir preget av det Toscanske kjøkken og jeg gleder meg :-) heldigvis liker både min mann og mine barn mat fra Italia, så det er felles gleder å dele. Og med innkjøpte gode viner fra samme område, ligger alt tilrette for smakfulle opplevelser på brygga.

Anbefales!

Kosekroken med godstolen - og norsk ovn i Casetta Livia.
Men til høsten er Casetta Livia igjen reservert og da blir jeg innimelomm matlaging, turer i området, slumring med god hvitvin i glasset i hagen bak huset - å finne i denne stolen med en god bok. Min mann skal skrive bok og jeg er bakkemannskap. 3 uker i sept/okt blir deilig og det tenker jeg på her jeg ligger å ser på den forb... snøen som laver ned ute.

For flere bilder, se blogg fra Sitoscana og finn deg en plass i solen ; www.sitoscana.com

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar