tirsdag 5. februar 2013

Et sprekere liv med slynge


Etter å ha prøvd det meste for å holde nakke/skuldre/armer i god form, er det på tide å prøve slyngetrening. Og siden det å jobbe på pc ikke er det mest "spreke" man kan gjøre - og slett ikke etter som alderen tar oss sjøllærte.... - er det om å gjøre å ikke gi seg!

Jeg har nå tydd til naprapatens gode hjelp for å holde smerter borte og bevegelse i beste hold i over 10 år. Når man som jeg ble selvlært på pc i voksen alder, er ikke hverken teknikk eller stillinger for det ene eller det andre noe å skryte av. Men jeg har da virkelig stått på for å bevare helse og aktivitet i alle år og i 2013 har jeg et håp om å finne en treningsform som kan passe meg. Og jeg tror jeg har funnet noe som iallfall er verd å prøve. Og da kan jeg love at jeg har prøvd det meste; treningsstudio i mange år både med og uten personlig trener, svømming, sykling, sparkstøtting (sist helg) og så videre.... 

Men jeg må som sagt prøve noe som jeg kan gjøre hjemme og som gjør godt for en kropp som er både slarken og vond i ledd og muskler. Og nå er bestillingen sendt og i mellomtiden er det øvelser som skal studeres og innøves og for en gangs skyld ser dette overkommelig ut - selv for meg som egentlig hater " å trene". Å gå tur i skog og mark og på fjellet er stadig en favoritt, men det hjelper ikke på disse musklene i overkroppen og som hodet er parkert på. 
Så nå blir det spennende å vente på pakke og komme i gang...

1 kommentar:

  1. Håper det vil hjelpe. Kjenner meg igjen,da jeg har det på samme måte. Velikehold og trening er det som skal til sier de lærde. Det gjelder å finne noe som passer for deg og dine plager. Ha en fin helg og hils alle:)
    Klem Grete

    SvarSlett