onsdag 24. oktober 2012

Livet på hybel i oktober...

Tidlig oppe - kaffe og nyheter på ipaden i min koselige kjellerhule hos ungdommene  i Blåbyen :-) Det har blitt ordentlig vinter ute i natt og jeg kjenner at førjulskos-forventningen sakte kommer sigende... Det bli koselig med blåtid, tente lys både inne og ute, skrive julekort og planlegge gode måltider i det nye mathuset vårt på brygge-tunet. Jeg koser meg på jobb med trivelige folk og spennende oppgaver og tenker at livet er det beste man har :-) Når man så har friske barn og venter besøk av en liten gullklump-barnebarn har jeg ikke mye å klage på, nei! Ønsker alle en trivelig førjulstid og benytt nu anledningen til å ha det trivelig!


2 kommentarer:

  1. Ja så kom vinteren!:) Gubben måtte koble snyfreseren på traktoren, første telefon om fresing var halv ni i morges.Sjøl har æ fått bakt brød og laga lammegryte av ferskt lammekjøtt, den blei nyderlig!! Fire kjøttrulla blei sydd i går! Med mamma som psykisk støtte og hjelp. Takk tel ho.Æ kjenn forventninga og glede tel adventa som snart står utfør døra. Finaste tia i vintermånan. Vi gler oss tel go mat å drikke i det nye flotte "mathuset" mens vi kan nyt naturen rett utafor med nordlys, stjernehimmel, alver, nisser og troll. Yeess

    SvarSlett
  2. Skulle så gjerne vært hos dere en tur, men jeg greier ikke - må nok vente ei stund tel.
    Nu e det 2 kuldegrader hær og lætt snøvær, du veit sånn stilt og fint og lægg seg på trean. Katta slaker seg framførr ovn og e bære løkkeli, Gobben kommer heim idag og eg e hæppi førr dæ - mykkje koseliar når han e heime.
    Ellers går nu dagan mæ cellegift som tyter ut og tyter inn i magen og herjer, mæn på et eller ainna tidspunkt e dæ over - siste gørra ska eg få 3. juledag, så du skjønna at denne adventa sku eg glatt ha hoppa over, hehe. Mæn dæ ska meir einn ei kula tel en norlænning.
    Ønska dokker alle ei rekti flott førjulstid og kos dokker mæ de ggode dagan - bære husk a levv mæns dokk levv...
    STOOOR KLÆÆMM!! fra ho Elin

    SvarSlett