tirsdag 14. februar 2012

Bli sterkere!


Ja, nu skal jeg på den 5.treninga i Minihallen i Harstadhallen sammen med andre likestilte "runde damer" - 20 i tallet. Jeg må bare berømme bedriftsidrettens tiltak "Bli sterkere sammen" for det er et topp tilbud til oss som ikke er noe treningsglade. Det er passe lavterskeltrening slik at jeg kommer meg avgårde hver tirsdag til oppstart kl.17. Tror sannelig at et begynner å hjelpe også - det er ikke fritt for at jeg er blitt sterkere også på disse gangene. Vi tar flere runder (3-4) med fra 30-40 sekunders trening og korte pauser på stasjoner rundt om i lokalet. Man har evig nok med seg selv og klarer slett ikke å følge med de andre. Vår egen fysioterapeut gjør dette på frivillig basis og holder oss i gang og hjelper hvis hun ser vi tar helt av.  Det skal være 12 ganger før påske og foruten en reise bort underveis regner jeg med å få med meg alle gangene. Da er jeg kanskje kommet såpass i gang at Flex blir neste etter påske - ja, vi får sjå :-)

Og på jobben skal vi også nå i gang med et opplegg med bedriftsidretten og det gleder vi oss til. Da blir det Ti-på-topp, Tårnløp, sykle til jobben, bli sterkere på jobben osv - osv. Ja, bli ikje vi sprek så veit ikje æ.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar